Голова м/к Голомб В.Ю.
Методична проблема: "Впровадження інформаційно-комп'ютерних технологій
у навчальний процес для підвищення якості професійної освіти"
Методична комісія викладачів та майстрів в/н професій будівельних та металообробки налічує 7 педпрацівників, з яких 4 – викладачі спецдисциплін та 3 майстра в/н. Заклад освіти веде підготовку учнів з професій: столяр будівельний 4 розряду, паркетник 4 розряду, електрогазозварник 3 розряду. Якісний склад методичної комісії: «спеціаліст вищої категорії» - 4 викладачів; педагогічне звання: «старший викладач» - 3 викладачів; 11 тарифний розряд - 2 майстри в/н, 13 тарифний розряд - 1 майстер в/н.
Моя професія - електрогазозварник (презентація)
Напрямки роботи методичної комісії: обговорення плану роботи на навчальний рік; обговорення робочої навчальної документації; проведення заходів із реалізації навчально-методичної проблеми; обмін педагогічним досвідом; взаємовідвідування уроків; семінари з впровадження дистанційного навчання; виступи з доповідями, участь у роботі творчих груп, організація конкурсів, виставок тощо.
Основне наше завдання – це якісна підготовка кваліфікованого робітника, яка базується в першу чергу на підвищення професійної компетентності педагогічного працівника, забезпечення сучасним обладнанням матеріально-технічної бази професійної підготовки професій, створення електронної бази педагогічних напрацювань з професії, обміну досвіду з впровадження перспективних педагогічних технологій навчання та новітніх виробничих технологій виробництва у навчально-виробничий процес.
Під час виробничого навчання учні з професії електрогазозварник опановують уміння і навики роботи у навчально-виробничій майстерні закладу освіти. Відповідно до кваліфікаційної характеристики кваліфікації електрогазозварник 2 розряду вони повинні вміти: виконувати ручне дугове зварювання простих деталей, вузлів і конструкцій в нижньому і вертикальному положеннях зварного шва; встик без скосу кромок, зі скосом кромок суцільним однобічним і двобічними швами; зварювання пластин однакової і різної товщини суцільним і переривчастим одношаровим швом; зварювання кутових з’єднань без скосу і зі скосом кромок.
Для виконання цих операцій важливо знати: правила обслуговування газової апаратуру відповідно до ДСТУ; прихвачування деталей, виробів, конструкції у всіх просторових положеннях; готувати вироби, вузли та з’єднання під зварювання, зачищати шви після зварювання та усувати раковини і тріщини в простих деталях, вузлах, відливках. У Центрі проводяться директорські контрольні роботи. Цей контроль проводиться з метою підвищення відповідальності педагогічних працівників і учнів за рівень знань, умінь, практичних навичок, а також для виявлення прогалин у знаннях учнів. Після виконання завдань педагогічні працівники аналізують типові помилки, які допустили учні та розробляють відповідні заходи для усунення прогалин у знаннях. Директорські контрольні роботи плануються щорічно. Вони є важливою складовою освітнього процесу, спрямовані на контроль якості знань і вмінь учнів та поширення творчих можливостей педагогів в підготовці майбутніх фахівців.
Щороку у Центрі проводяться олімпіади з спец предметів та конкурси професійної майстерності серед учнів.
У квітні 2018 року на базі закладу освіти проведений ІІ етап Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти з професії столяр будівельний (кваліфікація: 3 розряд). Конкурс проводився у два тури. В перший день учасники пройшли теоретичний тур, який передбачав перевірку професійно-теоретичних знань з предметів: технологія столярних робіт, матеріалознавство, будівельне креслення, електротехніка, охорона праці. Вони виконали тестові завдання на персональному комп'ютері.
Практичний тур складався з виготовлення за допомогою столярних ручних інструментів табурету простої конструкції із масиву деревини породи сосна І сорту (за кресленням). За результатами конкурсу визначено переможця – Мацола Олександр, який представить Закарпатську область у ІІІ етапі Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти з професії в травні у м. Дніпро.
Педагогічнгі працівники проводять роботу з обдарованими учнями на заняттях гуртка технічної творчості, готують експонати на виставки обласного та республіканського рівня, на ярмарки професій для профорієнтації учнівської молоді загальноосвітніх шкіл міста та району.
Під час вернісажу професій «Робітнича професія – крок до успіху» наші майстри в/н та учні демонструють майстер-класи з обробки або збирання виробів з деревини. Метою та завданням Вернісажу є пропаганда робітничих професій, сприяння свідомому вибору професій серед учнівської молоді, формування позитивного іміджу закладів професійної (професійно-технічної) освіти.У сучасних умовах у закладах професійної (професійно-технічної) освіти України відбувається пошук прогресивних форм реалізації професійно-технічної освіти, які пов’язані з внесенням регіонального компоненту у зміст робочих навчальних планів з підготовки кваліфікованих конкурентоздатних робітників. Важливо відзначити, що значно підвищилися вимоги роботодавців до обсягу та рівня знань, умінь та навиків випускників ЗП(ПТ)О. Тому, велика увага приділяється на поетапну кваліфікаційну атестацію, яка повинна продемонструвати рівень навиків з відповідної кваліфікації, який відповідатиме вимогам суспільства і сучасного ринку праці.
Одним з основних напрямків діяльності закладу освіти є соціальне партнерство. Ми співпрацюємо з підприємствами деревообробної галузі, які надають робочі місця для проходження учнями виробничої практики, а в подальшому і для їх працевлаштування. Виробнича практика – це місце для удосконалення здобутих знань, умінь і практичних навичок, що необхідні для досягнення відповідного рівня кваліфікації, встановленими державними стандартами. Учні самостійно виконують виробничі роботи на робочому місці на основі технічної документації, що використовується на підприємстві.
Наставники з числа передових робітників підприємства допомагають учням вивчити та використовувати передові виробничі технології і способи праці.Педагогічні працівники активно беруть участь у засіданнях методичної секції з обміну досвідом роботи з оновлення змісту освіти, вдосконалення професійної компетенції педагога, організації самоосвіти, аналізу та оцінки ефективності освітньої й виховної діяльності тощо.
Щороку, у рамках Тижня профтехосвіти проводимо круглий стіл між учасниками освітнього процесу та представником сучасного деревообробного виробництва. Учні мають змогу переглянути відеоматеріали і отримати цікаву інформацію про сучасні матеріали для обробки деревини та інноваційні технології виготовлення виробів з плитних матеріалів. Професія столяр є престижною і тому, роботодавці ставлять підвищені вимоги до рівня підготовки кваліфікованих робітників.
Інноваційна діяльність
2021 рік – розробка проєкту стандарту професійної підготовки на модульно-компетентністній основі з професії паркетник 2-3, 4, 5, 6 розрядів;
2021 рік – участь у регіональній творчій групі з розробки «Збірника орієнтовних освітніх програм» з професії столяр будівельний 4 розряду;
2021 рік – педагогічні працівники долучилися до підготовки та відкриття навчально-практичного центру деревообробного спрямування на базі нашого закладу освіти . Створення сучасного навчально-практичного центру дозволить здійснювати підготовку кваліфікованих робітників для потреб регіонального ринку праці з використанням кращих виробничих практик на сучасному обладнанні.
Під час виробничого навчання учні під керівництвом педагогів виконують виробничу діяльність з виготовлення виробів з деревини та надають послуги населенню.
На базі навчально-практичного центру деревообробного спрямування учнями з професії столяр будівельний, паркетник було виготовлено комплекти меблів для кабінетів, майстерень закладу освіти, гуртожитку та індивідуальних замовлень.