Голова м/к Голомб В.Ю.
Методична проблема: "Впровадження інформаційно-комп'ютерних технологій
у навчальний процес для підвищення якості професійної освіти"
Методична комісія викладачів та майстрів в/н професій будівельних та металообробки налічує 9 працівників, з яких 4 – викладачі спецдисциплін та 5 майстрів в/н. Навчальний заклад веде підготовку учнів з інтегрованих професій: столяр будівельний 4 розряду, паркетник 4 розряду, електрогазозварник 4 розряду, слюсаря з ремонту колісних транспортних засобів 4 розряду, електрозварник ручного зварювання 4 розряду. Якісний склад методичної комісії:
«спеціаліст вищої категорії» - троє викладачів;
педагогічне звання: «старший викладач» - троє викладачів;
«майстер виробничого навчання І категорії» - один майстер, із 11 тарифним розрядом - один майстер,із 13 тарифним розрядом - двоє, 14 тарифного розряду - двоє.
Моя професія - електрогазозварник (презентація)
Для роботи столяри застосовують різний інструмент, який допомагає якісно і точно, а головне швидко зробити заплановану роботу. До таких інструментів належать контрольно-вимірювальні інструменти, що дають змогу розмітити і точно виготовити виріб. До робочих інструментів відносяться:
-ручні;
-ручні електрифіковані;
-верстати;
-напівавтоматичні лінії;
-автоматичні лінії.
Учні працюють з інструментами і механізмами, які мають різальні органи, швидкообертаючі частини, що може бути небезпечно для їх здоров’я. Тому, при роботі використовують сучасні захисні засоби: навушники протизвукові, захисні окуляри, робочий одяг, взуття. Верстати обладнані захисними пристроями: кожухами, коробками, екранами, а також механізмами, що різко зупиняють обертальні механізми та двигуни; обладнуються системою подачі заготовок, щоб руки учнів були далі від різальних органів. Мають належне освітлення та вентиляцію.
Під час засідання методичної комісії розглядаються кращі методичні розробки та обговорюються відкриті уроки для обміну педагогічного досвіду роботи серед колег, кожним створюється веб-сторінка на сайті навчального закладу. Досвідчені педагоги-наставники працюють з молодими педагогами, які у свою чергу є слухачами Школи молодого педагога. Навчально-виховний процес у навчальному закладі має забезпечувати умови для повнішого задоволення національно-культурних потреб особистості. Кожен з членів методичної комісії працює над своєю методичною проблемою, яка співзвучна з єдиною проблемою центра. Навчання учнів у профтехосвіті виступає важливим фактором оволодіння професійністю високого рівня, культурно-історичними і національно-культурними традиціями, збагачення їх загальнолюдським змістом.
Педагогічна діяльність викладача та майстра виробничого навчання має спрямовуватися на розвиток в учнів свідомого ставлення до навчання, підвищення рівня своїх знань, удосконалення навичок, оволодіння передовими методами праці. У нього завжди є можливість показати учням значення їх загальноосвітньої підготовки. Особливо важливо це для тих вихованців, які недооцінюють теоретичні знання.
Необхідно залучати учнів не тільки до виробничого, а й до активного громадського життя. Важливе значення має адаптація учнів з новим колективом під час проходження виробничої практики на підприємствах, здатність відчути себе повноцінним його учасником.
Працівники метод комісії беруть активну участь у роботі обласних метод секцій:творчих групах з розробки інструкційно-технологічних карт, організації та проведенні конкурсів на звання «Кращий з професії» серед учнів та майстрів виробничого навчання на рівні навчального закладу та області.
Щоб досягти успіху в навчально-виховній роботі, слід враховувати вікові та індивідуальні особливості учнів, знати їх інтереси, нахили і прагнення, здібності і звички, рівень знань і навичок, набутих раніше.
Однією з принципово важливих умов забезпечення індивідуального підходу педагога до учнів є виховання у них самостійності, а саме:
уміння розбиратись у вимогах, які ставляться до роботи, планувати свою діяльність і домагатися виконання накресленого плану;
забезпечення виконання виробничих норм;
уміння переборювати труднощі в роботі; застосування нових прийомів праці на основі досвіду передовиків виробництва;
економне витрачання матеріалів та електроенергії;
утримання обладнання, інструменту і пристроїв у зразковому стані;
намагання виготовляти вироби лише відмінної якості.